Maar ik en mijn huis, wij zullen de Here dienen


In de Bijbel staat geen definitie over stille tijd in het gezin beschreven, maar er zijn vele getuigenissen van mensen, die trouw zijn aan God en Hem van harte dienen.
Noach bouwt een altaar uit dankbaarheid. Samen met zijn gezin brengt hij offers aan God. Abram, Izaak en Jacob ontvangen bijzondere beloften van zegen voor hun gezin, bouwen een altaar en brengen offers aan de Allerhoogste. Job heiligt zijn kinderen en brengt voor hen brandoffers; hij waakt over hun harten, staat ’s morgens vroeg voor hen op om hen voor Gods aangezicht te brengen (Job 1:5). En dan staat er: zo deed Job altoos weer. Wat geweldig om dit te lezen over Job en wat een 'traditie' om vast te houden.

"Maar ik en mijn huis, wij zullen de Here dienen"; Het is elke dag opnieuw mijn gebed dat we met ons hele gezin God zullen dienen en Jezus Christus centraal zullen stellen in alles wat we doen, denken en zeggen.



Reacties