De kracht van een biddende vrouw - Stormie Omartian - recensie

'Je huwelijk wordt echt niet beter door erover te piekeren. Maar als je ervoor bidt, verandert er wat!' Zo beschrijft Stormie Omartian haar boek 'De kracht van een biddende vrouw'. Een gelukkig huwelijk lijkt veel mensen een onmogelijkheid. En toch kan het. God doet graag het onmogelijke... als je Hem erom vraagt!

Stormie Omartian vertelt hoe God haar moeilijke huwelijk sterker maakte, sinds zij voor haar man begon te bidden. Ze bad heel gericht voor bv:
  • zijn geestelijk leven
  • zijn rol als echtgenoot en vader
  • zijn gezondheid
  • zijn omgang met geld
  • zijn werk
Het boek heeft precies 30 hoofdstukken (voor één maand lang elke dag een hoofdstuk) die elk afgesloten worden met een gebed. Het boek leent zich uitstekend om elke dag een gebed te bidden wat speciaal gericht is op een bepaald onderwerp. In deze gebeden staan ook veel teksten uit de Bijbel.
Zelf gebruik ik het boek nu ruim vijf jaar en bid elke dag het gebed dat in het hoofdstuk staat. In de afgelopen jaren is er heel wat veranderd in ons huwelijk en het mooiste van alles is dat de eerste veranderingen niet bij mijn man plaatsvonden maar in mij.
Zoals Stormie vertelt op blz. 24 verging het mij ook. "Het duurde een aantal jaren voordat ik besefte dat mijn man nooit zou voldoen aan het beeld dat ik had. Het duurde nóg langer voordat ik begreep dat ik hem op geen enkele manier kon veranderen. Het gebeurde niet op de manier zoals ik had gedacht. God ging eerst werken aan mij. Ik was degene die begon te veranderen. Mijn hart moest zacht, vernederd, geslagen, gevormd en vernieuwd worden, voordat Hij aan mijn man kon gaan werken. Ik moest leren de dingen te zien zoals Gods ze zag - niet hoe ze volgens mij moesten zijn".

Het boek is een aanrader om keer op keer te lezen en te bidden.

Titel: De kracht van een biddende vrouw
Schrijfster: Stormie Omartian
ISBN:  9789060679081
Prijs: Alleen tweedehands verkrijgbaar



Reacties