Bidden volgens 'vier stappen'

Al diverse malen heb ik het boekje 'Elk kind heeft een biddende moeder nodig' van Fern Nichols gelezen.
Het is een heerlijk boek waar ik elke keer weer nieuwe dingen uithaal.

Voordat ik dit boekje las, zat er eigenlijk geen lijn in mijn gebeden. Ik vertelde of vroeg God gewoon wat me te binnen schoot en deed dat in een willekeurige volgorde. Op zich is daar denk ik niets mis mee maar het gevaar is wel dat je vaak als eerste met je eigen verlanglijstje en verzoeken bij God komt.

De 'vier stappen van gebed' hebben mij geweldig geholpen om structuur aan te brengen in mijn gebedstijd. Fern Nichols beschrijft in haar boek vier stappen van gebed:
(1) lofprijs
(2) schuldbelijdenis
(3) dankzegging 
(4) voorbede

Door deze als hoofdlijn te gebruiken heb ik veel over gebed geleerd - en ik leer nog steeds. De komende dagen wil ik van elke stap kort iets vertellen.



Reacties