Als de Heiland mijn gast wilde zijn...





Als de Heiland mijn gast wilde zijn,
zou ik Hem dan met open armen aan de deur begroeten?
Of zou ik mijn moeten verkleden, alvorens Hem binnen te laten?
Of een paar tijdschriften verstoppen en er betere lectuur voor in de plaats te leggen?
Zou ik mijn wereldse muziek door goede vervangen?
Zou ik trots zijn op de dingen die aan de muur te kijk hangen,
of zou ik het een en ander uit willen leggen en allerlei excuses maken?
En als de Heiland een paar dagen met me doorbracht, zou ik zeggen wat ik altijd zeg?
Zou het leven voor mij gewoon doorgaan?
Zou ik Jezus meenemen waarheen ik van plan was te gaan,
of zou ik mijn plannen voor een paar dagen wijzigen?
Zou ik blij zijn als Hij mijn naaste vrienden ontmoette,
of zou ik hopen dat ze wegbleven tot Zijn bezoek voorbij was?
Zou ik blij zijn als hij steeds zou blijven,
of zou ik me opgelucht voelen als Hij tenslotte ging?

Laat ik er precies achter proberen te komen hoe ik zou zijn,
als de Here Jezus persoonlijk kwam om een poosje met mij op te trekken.




Reacties