Alles wat ik nodig heb

Vanmorgen sprak ik met iemand die zei dat ze bad om 'geduld'. Vervolgens kwamen er dingen en omstandigheden op haar weg die haar geduldig moesten maken. Het waren echter wel andere dingen dan dat ze zelf dacht. Zelf heb ik ook wel eens gebeden om mensen meer lief te hebben. Vervolgens bracht God 'moeilijke mensen' op mijn weg.
Onderstaand gedicht kreeg ik 'toevallig' vanmiddag van mijn dochter en verwoordt het prachtig:

Ik vroeg om kracht,
en ik kreeg moeilijkheden, om me sterk te maken.
Ik vroeg om wijsheid,
en ik kreeg problemen om op te lossen.
Ik vroeg om moed,
en ik kreeg gevaar om te overwinnen.
Ik vroeg om steun,
en ik kreeg kansen.
Ik kreeg niets waar ik om vroeg,
ik kreeg alles wat ik nodig had.

God geeft ons wat wij nodig hebben en dat gaat vaak anders dan wij denken. Hij doet dat op Zijn manier en die is altijd de beste!


Reacties